Obserwatorzy:

MASŁO KAKAOWE, FITOMED

10:00 Karolina Rogala 0 Comments

Jak wiecie jestem wielbicielką masła shea i bardzo długo go używałam. Masło kakaowe zawsze mnie ciekawiło i wiedziałam, że najdzie ten dzień kiedy będę mogła je wypróbować. I tak też się stało.
Co o nim myślę? O tym własnie dzisiaj.



OPIS PRODUKTU:
Masło kakaowe wytwarzane jest z nasion kakaowca. Ziarno kakaowe zawiera ok. 53% tłuszczu. Dobrej jakości masło kakaowe jest lekko kremowe, topi się w zetknięciu ze skórą, ale jej nie tłuści. Od wieków uważane jest za jeden z najlepszych środków kosmetycznych. Świetnie zmiękcza skórę i chroni ją przed wysuszeniem. Może być używane zarówno bez dodatków, jak i zmieszane z innymi składnikami. Ze względu na swą wyjątkową biozgodność z naskórkiem dodaje się go do kosmetyków dla dzieci i alergików. Masło kakaowe wymieszane z dobrym olejem kosmetycznym i niewielkim dodatkiem wosku daje bardzo dobre rezultaty w profilaktyce atopowego zapalenia skóry i w pielęgnacji bardzo suchej i łuszczącej się skóry.

CENA PRODUKTU:
10,00zł / 55g TUTAJ



MOJA OPINIA:
Masło kakaowe znajduje się w dokładnie w takim samym opakowaniu jak masło shea z Fitomed -
plastikowy słoiczek z naklejką, która zawiera najważniejsze informacje.
Lubię takie opakowania, ponieważ można je zabrać ze sobą w podróż, a takie masło może nam posłużyć jako kosmetyk uniwersalny - do demakijażu, do nawilżania ciała i twarzy, do włosów,
jako krem do rąk, czy pod oczy. Wszystko w jednym.
Masło jak sama jego nazwa wskazuje jest z kakaowca, więc posiada charakterystyczny, aczkolwiek
delikatny zapach kakao, który zdecydowanie umila jego aplikację.
Konsystencją przypomina mi nieco olej kokosowy - w temperaturze pokojowej jest w konsystencji stałej, a przy zwiększaniu temperatury topi się i przybiera płynną, oleistą postać.
Niestety jednak temperatura ciała jest zbyt mała aby masło się w kontakcie z nim rozpuszczało - najlepiej rozpuścić odrobinę masła w kąpieli wodnej, bądź w miseczce na ciepłym grzejniku.
Producent sugeruje, aby używać masła kakaowego w proporcjach 5-30%, jednak ja zachęcam również do stosowania go bezpośrednio na ciało jako olejek do nawilżania.
Masło kakaowe jest naturalnym 'samoopalaczem'  i przy regularnym stosowaniu możemy zauważyć lekkie przy brązowienie skóry - najlepiej połączyć jego stosowanie z naturalnymi promieniami słonecznymi latem.
Ja masło kakaowe używałam na kilka sposobów - do ciała, do dłoni i na twarz jako baza pod krem.
W wszystkich przypadkach sprawdziło się bardzo dobrze - skóra była nawilżona, odżywiona,
a wszelkie podrażnienia złagodzone.
Będę próbowała również innych sposobów na wykorzystanie tego masła kakaowego i być może za jakiś czas pokażę Wam jakieś DIY z jego wykorzystaniem? Zobaczymy.


Podsumowując: Masło kakaowe to idealny kosmetyk uniwersalny - nada się do każdej części ciała
i sprawdzi się idealnie na podróż, bo zajmuje mało miejsca i będzie produktem do wszystkiego.




Fakt, iż dostałam produkt do testowania w ramach współpracy nie wpłynął na ocenę końcową tego produktu.
Wszystkie wyrażone w recenzji są moimi własnymi opiniami, na które nie miały wpływu osoby trzecie.

0 komentarze: