Obserwatorzy:

CZEKOLADOWE BROWNIE... Z FASOLI

10:00 Karolina Rogala 0 Comments

Dzisiaj dość nietypowy przepis, bo zupełnie obiegający od tematyki mojego bloga, chciałam jednak urozmaicić trochę tematykę, ponieważ nie jestem w stanie co miesiąc opisywać ok.20-30 kosmetyków, a blog kulinarny był trochę niewypałem, więc to co chcę 'puścić' w świat po prostu będę co jakiś czas prezentowała tutaj. Nie przekonuje Was tytuł?  Zapewniam Was jednak, że warty spróbowania. Osobiście jestem wielkim maniakiem słodkości - wszystkich - jednak kiedy zaczęłam zwracać uwagę na to co jem, doszłam do wniosku, że nie ma co się faszerować pustymi węglowodanami i warto jeść coś bardziej
pożywnego i zdrowego. Zainspirowana przepisami z internetu postanowiłam i ja stworzyć swoje
zdrowe brownie dostosowując składniki do siebie. 



SKŁADNIKI:

- 250g czerwonej fasoli z puszki (bez zalewy)
- 3 łyżki kakao naturalnego
- 2 łyżki oleju kokosowego (lub jakiegokolwiek innego)
- 4 jajka
- 2 banany
- 1 łyżka ksylitolu (lub miodu)
- 1 proszku do pieczenia (lub sody)
- szczypt soli
- dodatki: żurawina suszona (tutaj możecie dać swoje ulubione składniki - orzechy, migdały, wiórki kokosowe, suszone lub świeże owoce, cokolwiek chcecie)
- olej kokosowy (lub inny tłuszcz) do nasmarowania tortownicy



PRZYGOTOWANIE:
Tutaj najlepiej sprawdzi się blender kielichowy, ponieważ wystarczy wrzucić wszystkie
składniki poza dodatkami do niego i wszystko zmiksować na jednolitą masę. Jeśli jednak nie posiadacie blendera kielichowego to musicie rozmiażdżyć fasolę na jednolitą masę i połączyć
z pozostałymi składnikami. Gotową masę przelewamy do nasmarowanej tłuszczem formy -
najlepiej jeśli będzie to forma do tortów, bądź do babek, zwykła blaszka będzie za duża na tę
ilość masy. Na wierzch dodajemy nasze dodatki.
Wkładamy do rozgrzanego do 180°C piekarnika i pieczemy przez około 30 min. Sprawdzamy
patyczkiem od szaszłyka nakłuwając ciasto, czy nic do niego nie przywiera, wtedy jest gotowe.
Ciasto jest bardzo puszyste, delikatne, a jednocześnie dość mokre dzięki fasoli.
Pewnie będziecie się zastanawiać, czy wyczuwamy fasolę, prawda? Otóż - nie. Fasola w tym
cieście jest niewyczuwalna, pełni ona tutaj rolę zamiennika mąki, po prostu.




Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje takie nietypowe ciasto :)


0 komentarze: